Educational strategies to promote adherence to the Human Papillomavirus Viruses vaccine among adolescents: integrative review
Jaqueline Barbosa do Nascimento, Maria Eduarda Lopes de Macedo Bezerra, Rayssa do Nascimento Sousa, Sadi Antônio Pezzi, Rebeca Ferreira Nery, Taynara Soriano Sales , Victória Lima da Cruz Oliveira.
Abstract
This research aimed to identify the strategies used to promote adherence to the human papillomavirus vaccine among adolescents. For this, an integrative review was carried out, the guiding question was "What are the strategies used to promote adherence to the Human Papillomavirus Viruses vaccine among adolescents?". The research was carried out in databases such as BDENF, BINACIS, LILACS, IBECS, Scopus/Elsevier and Web of Science. 10 articles were included in the review. As a result, educational strategies that encompass digital technologies and face-to-face health education actions stood out. Academics, health and education professionals are involved in the development and implementation of these strategies. The aim is to raise awareness of the importance of vaccination against HPV and encourage adherence among adolescents. Through educational strategies, we seek to inform adolescents about the benefits of the vaccine, clarify doubts and myths, and encourage active participation in immunization. These approaches aim to improve adherence to the HPV vaccine and contribute to reducing the incidence of diseases related to the virus. Thus, it is understood that the effective implementation of these strategies is essential to encourage adherence to the HPV vaccine among adolescents, protecting them against the diseases associated with the virus.
Copyright (c) 2023 AMAZÔNIA: SCIENCE & HEALTH
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista faz uso da Licença Creative Commons Atribuição-Não Comercial-Compartilha Igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Maiores informações sobre a licença disponível em: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt
- 1º Os autores cedem à Revista Amazônia: Science & Health os direitos autorais no momento em que submetem seus artigos à mesma. Os autores declaram que o artigo submetido não foi publicado, e não está sendo considerado para publicação, na íntegra ou em parte em outro periódico. Os autores assumem total responsabilidade pela originalidade do artigo, podendo incidir sobre os mesmos, eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do artigo.
- 2º A reprodução total dos artigos da Revista em outros meios de comunicação eletrônicos de uso livre é permitida de acordo com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
- 3º Para outras situações (reprodução parcial dos artigos, impressão em meio físico, entre outras) é necessária consulta e autorização prévia do Conselho Editorial.