Ensino remoto emergencial em tempos de pandemia: revelando vivências de acadêmicos de enfermagem pelo Photovoice
Daiane Ribeiro Lemes, Debora Cristina Martins, Diego Raone Ferreira
Abstract
Introduction: The social distancing adopted as a strategy to curb coronavirus infections has brought about radical changes in dynamics at all levels of education worldwide, as in-person classes have been converted to emergency remote learning in most countries. Objective: To understand the emergency remote teaching adopted during the pandemic from the conceptions of academics of a nursing course. Methodology: Participative, descriptive, qualitative study, developed with students of a nursing course with the aid of the Photovoice data collection technique. Data collection took place in November 2021. Results: The sample was composed of 34 students from the second, sixth and tenth period of a nursing course, 29 females (85%) and five males (15%), who were divided into focus groups. The participants produced 34 photographs that gave rise to three thematic categories: the most important part of nursing is practice; contributions of the emergency remote model to nursing education; and difficulties experienced by students and teachers during emergency remote teaching. Final considerations: Emergency remote learning has proven to be a potential resource for continuing teaching in pandemic scenarios.
Copyright (c) 2024 AMAZÔNIA: SCIENCE & HEALTH
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista faz uso da Licença Creative Commons Atribuição-Não Comercial-Compartilha Igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Maiores informações sobre a licença disponível em: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt
- 1º Os autores cedem à Revista Amazônia: Science & Health os direitos autorais no momento em que submetem seus artigos à mesma. Os autores declaram que o artigo submetido não foi publicado, e não está sendo considerado para publicação, na íntegra ou em parte em outro periódico. Os autores assumem total responsabilidade pela originalidade do artigo, podendo incidir sobre os mesmos, eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do artigo.
- 2º A reprodução total dos artigos da Revista em outros meios de comunicação eletrônicos de uso livre é permitida de acordo com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
- 3º Para outras situações (reprodução parcial dos artigos, impressão em meio físico, entre outras) é necessária consulta e autorização prévia do Conselho Editorial.