Evaluation of the Perceived Stress Scale (PS) in Biomedicine undergraduate students
Játila Gomes Cavalcante, Evelly David Gonçalves, Daniela Soares Leite
Abstract
Academic life is characterized as a stressful environment, therefore, the objective of this study was to evaluate the PE rate in students of the Biomedicine course at the State University of Pará (UEPA). This is a quantitative, cross-sectional study, using an online form, with questions to characterize the respondent and the Stress Perception Scale-10 (EPS-10) test, with analysis based on Kam's projection and the designed Domains Instrument. from Raulino. 46 students participated, with an average EPS-10 of 27.7 and an average age of 21.3 years, 37 (80%) of whom were female, with an average EPS-10 of 27.5 and an average age of 21.6 years old, and 9 (20%) were male, with an average EPS-10 of 26.1 and an average age of 21 years old. Of these, 11 (23.91%) were from the class of 2019 with an average EPS-10 of 27.7, 7 (15.22%) from 2020 with an average EPS-10 of 28.1, 15 (32.61% ) of 2021 with an average EPS-10 of 27.9 and 13 (28.26%) of 2022 with an average EPS-10 of 28.2. The results indicate a moderate perception of stress, without significant variations between veterans and freshmen, and highlight the importance of continuous monitoring and psychological support from institutions.
Keywords: Stress. University students. Student health.
Copyright (c) 2024 AMAZÔNIA: SCIENCE & HEALTH
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista faz uso da Licença Creative Commons Atribuição-Não Comercial-Compartilha Igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Maiores informações sobre a licença disponível em: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt
- 1º Os autores cedem à Revista Amazônia: Science & Health os direitos autorais no momento em que submetem seus artigos à mesma. Os autores declaram que o artigo submetido não foi publicado, e não está sendo considerado para publicação, na íntegra ou em parte em outro periódico. Os autores assumem total responsabilidade pela originalidade do artigo, podendo incidir sobre os mesmos, eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do artigo.
- 2º A reprodução total dos artigos da Revista em outros meios de comunicação eletrônicos de uso livre é permitida de acordo com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
- 3º Para outras situações (reprodução parcial dos artigos, impressão em meio físico, entre outras) é necessária consulta e autorização prévia do Conselho Editorial.